Τις προηγούμενες εβδομάδες, ο άντρας μιας φίλης μού είχε μιλήσει για την ανάπλαση που προγραμματίζεται να γίνει στην ευρύτερη περιοχή του σιδηροδρομικού σταθμού της Χαλκίδας και έτσι αποφάσισα να κάνω μια επίσκεψη στο χώρο. Πριν όμως αυτό, πέφτει το μάτι μου στο "Πανευβοϊκό Βήμα", τοπική εφημερίδα, η οποία στην πρώτη σελίδα της είχε θέμα για το σταθμό. Κουκουέδες βουλευτές έθεσαν ερώτημα στη Βουλή για τις προθέσεις της "ανάπλασης" της περιοχής του σιδηροδρομικού σταθμού της Χαλκίδας. Το άρθρο ήταν ξεκάθαρο: "όταν εννοείτε ανάπλαση, τι εννοείτε;" Με άλλα λόγια, η σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας-Χαλκίδας, από το ύψος της Οινόης μέχρι τη Χαλκίδα, έχει σταματήσει για "επιδιορθώσεις", από τα μέσα Ιουνίου και επ' αόριστον. Αυτές όμως οι "επιδιορθώσεις" κρατούνται μυστικές. Απ' ό, τι ακούγεται, τα πλάνα που συμφωνήθηκαν με την κατασκευάστρια είναι να μεταφερθεί ο τερματισμός της γραμμής από την Οινόη στο χώρο των παλιών αποθηκών, εκεί που βρίσκονται τα σκι. Για ποιο λόγο;
Λοιπόν, κάποια πράγματα είναι προφανή. Όταν κάποια έργα εξαγγέλλονται με πολλές φανφάρες, με κάθε λεπτομέρεια, είναι σίγουρο ότι όντως κάτι σημαντικό θα γίνει, αφού βέβαια ικανοποιηθούν οι ορέξεις των εργολάβων. Όταν όμως δεν ανακοινώνεται τίποτα, παρά κάποια γενικά και αόριστα περί αναπλάσεως, μόνο κακά μαντάτα εις βάρος της πόλης προμηνύονται.
Δηλαδή;
Δηλαδή, να απομακρυνθεί ο τερματισμός του τρένου από την υπάρχουσα θέση (δίπλα από την παλιά γέφυρα της πόλης, δηλ. σχεδόν στο κέντρο της πόλης) και να μεταφερθεί περίπου ένα χιλιόμετρο πιο πίσω, χωρίς καμία λογική εξήγηση. Και πως ένα μέσο μαζικής μεταφοράς να είναι αποτελεσματικό, όταν φεύγει μακρυά από τον αστικό πυρήνα; Αντί να απομακρύνουν από το κέντρο τα αυτοκίνητα, απομακρύνουν τα λεωφορεία και τα τρένα! Α π ί σ τ ε υ τ ο !
Γιατί;
Γιατί για όσους δεν το πήραν μυρωδιά, ο χώρος του σταθμού του ΟΣΕ είναι φιλετάκι, μπον-φιλέ θα έλεγα, γιατί είναι μια λωρίδα γης πλάτους 50-60 μέτρων (ή και περισσότερο) μέσα στο κέντρο της πόλης, "αναξιοποίητη", που εκτείνεται σε μήκος 1 χιλιομέτρου και κάτι. Και όταν λέμε "αναξιοποίητη", εννοούμε οικόπεδο που μπορεί να μοσχοπουληθεί ή να μοσχονοικιαστεί για άγνωστο χρόνο σε "επενδυτές". Όταν όμως λέμε "επενδυτές", ας μη φανταζόμαστε κάτι που θα δώσει ζωή στην πόλη, αλλά μάλλον χώρο για καφετέριες και ταβέρνες με θαλασσινά, πάρκινγκ με παρκαδόρους- νταβατζήδες, τα εθνικά προϊόντα της πόλης και της χώρας γενικότερα. Χωρίς φυσικά να αποκλειστούν και οι ντόπιοι μεγαλοεργολάβοι που θα αναλάβουν να πλακοστρώσουν όποιο τετραγωνικό μέτρο μείνει ελεύθερο από τη μανία των καταστηματαρχών, την ίδια που έχει καταντήσει την παραλία της πόλης σε κραυγαλέα διαφήμιση νάιτ-κλαμπ. Όπως η εκχώρηση από το Λιμενικό Ταμείο των χώρων του τεταρτοκυκλίου της γέφυρας για διαμόρφωσή του (sic!) σε ντόπιο επιχειρηματία. Άλλη αμαρτωλή υπηρεσία.
Για αυτά τα πράγματα, μόνο ο δήμαρχος, ο βουλευτής της νουδούλας, η ΓΑΙΑΟΣΕ (η θυγατρική του ΟΣΕ που πουλάει τα ακίνητά του σε προνομιακές τιμές) και η κατασκευάστρια εταιρία γνωρίζουν τι θα γίνει "στα τρένα". Τώρα γιατί αυτά δεν τα αποκαλύπτουν δημόσια, μπορεί κανείς να φανταστεί: Για να βρεθούμε όλοι προ τετελεσμένων γεγονότων.
Βλαχαδερά με Πόρσε, συνασπίζονται με δεξιούς γιους πρώην τραμπούκων σοσιαλιστών, αμαρτωλές εταιρίες του Δημοσίου που "διαχειρίζονται" και εκχωρούν αδιαφανώς την ακίνητη περιουσία που έχουν πληρώσει οι γονείς και οι παππούδες μας από καταβολής τρένων σε αυτό τον τόπο, μεγαλοκατασκευάστριες εταιρίες που λυμαίνονται τη χώρα τις τελευταίες δεκαετίες, και έχουμε μπροστά μας ένα ακόμα έγκλημα της υποβάθμισης της ποιότητας ζωής μας. Και όλα αυτά λίγες μόλις εβδομάδες μετά τις φωτιές, τις Πάρνηθες, τα Αίγια, τα Πήλια, όπου όλοι κοπτόμασταν για τους οικοπεδοφάγους και τους καταπατητές. Μετά φταίνε τα συντρόφια που ωρύονται;
Έτσι τη θέλουμε τη χώρα, έτσι την έχουμε. Αυτούς του πολιτικούς θέλουμε, αυτούς ψηφίζουμε. Αυτούς τους επιχειρηματίες θέλουμε, σ' αυτούς κάνουμε τα στραβά μάτια να κάνουν ό, τι θέλουν.
Μια χαρά είμαστε!Και για να θυμόμαστε πως ήταν η περιοχή πριν και πως θα είναι μετά, πήγα και τράβηξα φωτογραφίες την περιοχή γύρω από το σταθμό και το χώρο ελιγμών δίπλα από τις σιταποθήκες, εκεί όπου προτίθενται να εγκαταστήσουν το σταθμό του τρένου. Εκεί όπου μάλλον θα βάψουν κάποια παλιά αποθήκη, θα βάλουν ένα πάγκο για αίθουσα υποδοχής, ένα μαυροπίνακα για τα δρομολόγια και θα τον ονομάσουν σταθμό...