9.7.06

Συντήρηση της Βέσπας

Τις ημέρες αυτές είχα αγχωθεί λίγο με τη Βέσπα. Την ετοιμάζω για να πάω κάποια πιο μεγάλο ταξίδι, σκέφτομαι το γύρο της Πελοποννήσου, αλλιώς τουλάχιστον μέχρι τη Μάνη στη Ροζέτα και τα κορίτσια ή το χωριό. Μίλησα με το Θάνο και θα μου διαθέσει τα πλαϊνά βαλιτσάκια - σαμάρια για να έχω έξτρα χώρο. Την είχα πάει στο μάστορα πριν από 2 εβδομάδες για μια προληπτική συντήρηση και περίμενα να μου πει τι βρήκε στον κινητήρα αλλά και απ' έξω. Ο μάστορας μου άλλαξε τον ιμάντα σαν πρώτο βήμα ώστε να μη μου κοπεί στη μέση του πουθενά, καθώς τα χιλιόμετρα έχουν μαζευτεί (27500). Επίσης το μπουζί. Προτιμώ να αλλάζω κάτι επάνω της και να το πληρώνω προκαταβολικά προτού με αφήσει. Εξ' άλλου, τα ανταλλακτικά δεν τα πετώ, αλλά τα κρατώ για στοκ ώστε όταν παραγεράσει το μηχανάκι να έχει κάτι τουλάχιστον να κινείται. Τον ρώτησα τι θα χρειαζόμουν από ανταλλακτικά για ένα ταξίδι ποιες οι πιθανές βλάβες και φυσικά τις εργαλεία, με τα οποία θα μπορούσα να μπορούσα να λύσω μόνος το πρόβλημά μου πριν καταφύγω στην οδική βοήθεια (είμαι γραμμένος στην Express Service). Με συμβούλεψε να αγοράσω μια σαμπρέλα για τις διαστάσεις των ελαστικών μου (αυτές που έχω είναι χωρίς αεροθάλαμο). Σε περίπτωση που το Fast δεν μπορέσει να κλείσει την τρύπα του λάστιχου ή στο βουλκανιζατέρ ανακαλύψουμε ότι είναι πέραν επισκευής, θα χρειάζεται αντικατάσταση. Αυτό θα είναι όμως ικανό είτε να μου καθυστερήσει τις διακοπές 1-2 μέρες (χωρίς να συζητώ για την ταλαιπωρία) είτε να μου τις χαλάσει εντελώς. Αν σε αυτό το κατεστραμμένο λάστιχο του βάλεις τη σαμπρέλα, συνεχίζεις ήσυχος τις διακοπές σου μετά από την επίσκεψη στο βουλκανιζατέρ και όταν επιστρέψεις, το αντικαθιστάς. Το περασμένο διάστημα είχα κάνει τις εξής επιδιορθώσεις: βάψιμο του πλαστικού πατώματος πίσω από την ποδιά, τοποθέτηση του πλαστικού στεφανιού γύρω από το μπροστινό φως, αντικατάσταση του προβολέα, αντικατάσταση του ντουί της λάμπας της πινακίδας, αλλαγή του σωλήνα της βενζίνης στο καρμπιρατέρ (λίγο έλειψε να πάρω φωτιά από τη βενζίνη που έσταζε στην εξάτμιση, το σωληνάκι είχε "ξεραθεί" και κοπεί), αλλάγή του μαρκουτσιού του μπροστινού φρένου, συντήρηση και νέα υγρά, 2 αλλαγές λαδιών, αντικατάσταση της μπαταρίας με καινούργια ασβεστίου, καθαρισμός πλήρης του καρμπιρατέρ και του φίλτρου αέρος που είχε τα μαύρα του τα χάλια. Τι να κάνουμε, γράφει και πολλά χιλιόμετρα (μέσα σε ένα χρόνο, 11000). Η μπαταρία είναι όλα τα λεφτά. Το ξεκίνημα με τη μανιβέλα το σταμάτησα πλέον, τον τελευταίο καιρό, με ζεστό καιρό που ευνοεί τα εύκολα ξεκινήματα, ακόμα και 8 ώρες μόνο να έμενε αφόρτιστη (όσο είμαι στο γραφείο), άρχιζε να ξεφορτίζεται και αν δεν έπαιρνε μπρος με την πρώτη, η επόμενη ήταν ένα ξερό "γκζζζ" και τέρμα, μετά μανιβελιές. Αυτό είναι ένα ακόμα πλεονέκτημα της Βέσπας. Αν σου μείνει από μπαταρία, υπάρχει πάντα η μανιβέλα για να την βάλεις μπροστά. Είναι αερόψυκτη με μια φτερωτή που βρίσκεται επάνω στο στρόφαλο, άρα ελάχιστα μηχανικά μέρη για την ψύξη. Γράσαρα και τους γάντζους του ντουλαπιού της ποδιάς και αυτού της σέλας και την πήγα μια βόλτα για να την τσεκάρω. Αυτό που παρατηρώ είναι ότι μου σβήνει σχετικά πιο εύκολα όταν είναι κρύα απ' ότι πριν. Θα ρωτήσω κάποια στιγμή το μάστορα αν αυτό είναι κάτι σοβαρό και πως θα γίνει να το αλλάξουμε.